niedziela, 30 czerwca 2013

6. Kusięta - Rezerwat Zielona Góra

KRÓTKI OPIS:

Rezerwat przyrody Zielona Góra w Kusiętach (Gmina Olsztyn). Utworzony został w 1957 r., a jego powierzchnia wynosi 19,66 ha. Na terenie rezerwatu znajduje się jaskinie na Zielonej Górze (150 m. długości). Na szczycie znajdują się wapienne ostańce, w tym najbardziej ciekawy i charakterystyczny - Diabelskie Kowadło.

DOJAZD:

Autobusem z Częstochowy: dojazd do Kusiąt podmiejską linią nr 57 i 59: rozkład jazdy

Samochodem: z Częstochowy w kierunku Katowic (E75), przejeżdżamy przez estakadę i następnie na pierwszych światłach w lewo na Jędrzejów (DK46). Po przejechaniu około 5 km. należy skręcić w lewo na Kusięta.

PKP: pociąg osobowy Częstochowa-Kielce, stacja Kusięta Nowe.

Widok na rezerwat z Gór Towarnych

Wejście do Jaskini w Zielonej Górze

Skała "Diabelskie Kowadło"

Ostaniec na szczycie wzgórza

2 komentarze:

  1. Fajnie miejsce. Nie powiem, bo Zielona Góra jest dla mnie zagadką. Nie miałam nigdy okazji się tam wybrać, ale może kiedyś, kto wie. Na razie jednak sprawdzam, jakie mam możliwości i co mnie omija. Strona Zielonogórski https://zielonogorski.pl/ mi o tym przypomina ;p .

    OdpowiedzUsuń